Älskade barn.

Igår gjordes alla förberedelser så som nålar, bakteriedödande bad mm. Så kl 8:00 befann vi oss på operation. Narkosen gick ok, lite större mängder än beräknat men somna tillslut in. 5 LÅNGA timmar senare ringde de upp oss till IVA. De hade då redan tagit ut honom ur respirator. 1 port med 3 slangar satt i halsådern. ( för snabb hantering av läkemedel, vätska osv) 1 i handleden ( mäter syresättningen, BLT och puls. KissKaterer va satt, elektroder,  xtra satrationsmätare på foten, dränageslag kopplad till en vakumpump och en för morfinpumpen.

Han fick lugnande vid uppvakningen (snetänder gärna efteråt). Trots att han va väldigt lullig så hade han väldigt ont. Fick flera gånger xtra smärtstillande. Men ändå fick han fram ordet "pappa" när han såg Robban. 
Han sov i stort sett genom hela dagen och kvällen. Sen släppte nog det lugnade och han blev vansinnig. Så efter att personal och vi blev genomsvettiga av allt kämpande så somnade han gott efter 2 st xtra puffar lugnade. Stackarn!!

Tror detta är bland den värsta dagen i mitt liv. Finns inget som gör mig mer sårbar än att se mina barn lida. Man vill vara så stark men det brister lätt för mig i dessa situationen. Jag ska lova mig att aldrig klaga på vakennätter, gnälliga barn eller liknande för bara de är friska! 
För det Rasmus går igenom nu så är ett skrubbsår på knät en skitsak. Förr i tiden så skulle det va betydligt jobbigare än vad det är nu.

Nu ligger han väl omhändertagande hos personalen IVA. Jag och Robban får inte sova där utan vi sover på avdelningen (några timmar iallefall;)  



Kommentarer
Postat av: Eva C

Det gör ont i mig att läsa om er fina kille som får genomgå allt detta. Ni är fantastiska som kämpar i allt detta. Hoppas innerligt att det blir bättre snart så storebror får hem er igen. Styrkekramar till Er allihop å en extra till godingen i sjuksängen. ❤️

Svar: Tack Eva.
Marie

2013-11-28 @ 00:00:58
Postat av: jenny

Puh! Usch, det låter verkligen hemsk! Men nu är väl det värsta över, lille killen! Vi tänker på dig/er! Kämpa på, ni är såå starka! Alla tankar till er <3

2013-11-28 @ 07:56:32
URL: http://mammatillolle.bloggplatsen.se
Postat av: Mario

Det finns inget värre än att se sina barn lida och inte kunna hjälpa på det sättet man vill . Man får göra det man kan och så hjärtligt det går . Kram

2013-11-28 @ 08:41:35
Postat av: Lina

Stackars killen. Hoppas de blir bättre snart. Vi tänker på er. Mormor och
Morfar hälsar.

2013-11-28 @ 10:19:41
Postat av: Stina

Mitt hjärta smärtar med er! Men ni är grymma, så otroligt starka och lille Rasmus. Vilken kille! Hoppas han repar sig fort! Styrka och kram på er.

2013-11-28 @ 14:11:41
Postat av: Malin

Jag tänker på er Marie! Ni är så otroligt starka och jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom! Hoppas allt går bra och ni får hem en välmående kille! Bamsekramar från oss i Jäla

2013-11-28 @ 18:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0