Påhittiga barn

Jag och Robban har lyckats få två så otroligt fina barn, snälla, omtänksamma, busiga och helt galna är dom. 
Alla dessa idéer och påhitt som de kommer på varje dag är både roligt och påfrestande, som idag.
Jag skulle plantera en ros jag köpt. 
Grävde upp hålet och fyllde med vatten-barnen grävde med grävmaskinen och allt blev jordigt. Okej det gör inget. Sen planterade jag rosen och gick och hämtade en till kanna vatten. Under tiden är rosen i stort sett uppgrävd och jorden ligger lite var stans i olika högar.
Jaja i med mer jord och rätta till rosen. 
Hjälper Robban att flytta lite brädor för att sen vattna rosen. Då är allt vatten utfällt ur kannan och fylld med grus i stället.. Dessa små juveler.

Annars har dagen sprungit på. Karina kom med nybakta bullar och Robban har reglat igen ett fönster. 
Kvällen erbjöd en skön cykeltur.





Kommentarer
Postat av: Mario

Visst är det härligt med kreaktiva barn - finns inga gränser ! Bygget tar sig fint . Kram

Svar: Tur man kan skratta åt eländet ibland;)
Ja nu händer det mycket, jättekul! Kram
Marie

2014-07-16 @ 20:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0